نرم افزار سازمانی چیست؟

نرم افزارهای سازمانی ابزاری هستند که برای بهینه سازی عملکرد ما ایجاد شده اند. انواع مختلفی از ابزارها وجود دارند که می توانیم برای بهبود کارایی از آنها استفاده کنیم، از جمله نرم افزار مدیریت پروژه، اتوماسیون اداری، نرم افزار مدیریت جلسات و …

ویژگی های نرم افزار سازمانی

  • عملکرد بالا : یک برنامه سازمانی باید کل سازمان را کنترل کند. و کارایی و کارآمدی سازمان را افزایش دهد.
  • کاملاً متعلق به شرکت : نیازی به اشتراک گذاری برنامه با هزاران کاربر دیگر نیست. این مورد به جستجو و پردازش سریع کمک می کند.
  • قابلیت سفارشی سازی : بهتر است مخصوص فرآیندها و عملیات های کسب و کار شما ایجاد شده باشد.
  • مقیاس پذیری و توسعه پذیری بالا : این سیستم همراه با تجارت شما رشد می کند. پس باید این قابلیت را دارا باشد.
  • قابلیت حمل اطلاعات : می توانید داده های ذخیره شده در سیستم را در پلتفرم های مختلف استخراج کنید.
  • امنیت و مقاومت بالا : سیستم های نرم افزاری سازمانی معمولاً به چندین لایه امنیتی مجهز هستند. مثلا احراز هویت دو عاملی ، رمزگذاری ، بیومتریک و غیره.

۶ نرم افزار سازمانی که بهتر است داشته باشید

برنامه ریزی منابع سازمانی (ERP)

اکثر شرکت ها با استفاده از ابزارهای منسوخ اطلاعات مشتریان را نگهداری می کنند. مانند اکسل یا قلم و کاغذ! موجودی انبار را مدیریت می کنند، سفارشات را پردازش می کنند و کتاب ها را نگهداری می کنند. این اطلاعات بین سیستم های مختلف تقریباً جریان ندارند. چنین رویکردی بسیار وابسته به عامل انسانی است.

هرچه تجارت شما رشد کرده و فرآیندهای آن پیچیده تر می شود ، هماهنگی سیستم های مختلف مورد استفاده شعبات و واحدهای تولیدی مختلف بسیار دشوارتر می شود.

سیستم ERP قلب و مغز یک شرکت مدرن است. ERP یک پایگاه داده یکپارچه ایجاد می کند که تعداد خطاها را کاهش می دهد. داده ها یک بار وارد می شود و می توانند توسط بخش های مختلفی استفاده شوند. این سیستم معمولاً از چندین ماژول تشکیل شده است که هرکدام مسئول دیجیتالی کردن حوزه دیگری از تجارت شما هستند. بیشتر این ماژول ها به صورت مستقل در دسترس هستند اما مزیت اصلی داشتن همه آنها در یک مکان است.

مدیریت ارتباط با مشتری(CRM)

فروش و روابط مشتری حیات هر تجارت است. به خصوص اگر تعداد مشتریانتان زیاد باشد. نرم افزار CRM یا مدیریت ارتباط با مشتری یک استراتژی بلند مدت در زمینه ارتباطات، بازاریابی، فروش و ارائه خدمات به مشتریان است. به علاوه این سیستم دائما خود را با شرایط موجود و تقاضاهای مشتریان سازگار می کند. CRM در تمامی سطوح خارجی عملیات سازمان دخالت می کند.

CRM به شما امکان می دهد نحوه و زمان تعامل با مشتری (به صورت حضوری ، از طریق تلفن ، ایمیل ، رسانه های اجتماعی و…) را مشخص کنید. و اطمینان حاصل کنید که هیچ داده ای از بین نمی رود.

برای خواندن ادامه مطلب به سایت سماتوس مراجعه کنید.